Dengan Nama ALLAH yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Dengan Nama ALLAH yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani
Layari cahaya-pemimpin.deviantart.com untuk ke galeri lukisan dan foto kahwin saya. Syukron! X3

Sunday, September 11, 2011

Kata-kata berilmu 3



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


surah al a'raf : ayat 13

kegunaan : kalau ada gangguan, boleh baca yang ni.. anak kecil menangis
kelebihan : syaitan amat takut dengan ayat ini.



Bila kita ada rasa cinta kepada ALLAH, apa yang berlaku atau akan berlaku adalah baik dari Allah. sebab Allah kan sebaik baik Perancang. ^^



Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dgn mas kahwin sebanyak …

Bunyinya mudah, singkat dan cepat? Nah, ini makna yang sebenarnya ;
Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibubapanya, apa sahaja dosa yangg si dia buat, dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya, aku tanggung & bukan lagi ibubapa si dia. Dan aku tanggung semua dosa bakal anak-anak ku, jika gagal, maka aku fasik, dayus & aku rela masuk neraka & malaikat Zabaniyah melibas badanku sehingga pecah.



Jika 4 perkara ini ada pada diri seseorg, maka hebatlah dia:

1.Diam (tidak berkata sesuatu yang tidak berpahala)
2.Tawadduk
3.Selalu Berzikir
4. Membelanjakan sesuatu mengikut keperluannya sahaja.



Suratul A'raf : ayat 154

kegunaan : meredakan kemarahan, garang, cengil dan seumpama dgnnya
cara-cara : bacakan pada air minum / beras nasi / ubun-ubun orang terbabit sewaktu dia tidur
sumber : video Ustaz kazim - 'cinta dan kasih sayang 6/6'




Dari Nabi Muhammad saw:
'Demi diri aku yg berada di bawah kekuasaan Allah, kamu ini tidak akan masuk ke syurga sehinggalah kamu beriman. Kamu tidak akan beriman sehinggalah kamu berkasih sayang.


‎"Sehelai Rambut Wanita yang di lihat oleh LELAKI BUKAN MAHRAM dengan sengaja = Balasannya 70,000 TAHUN dalam NERAKA.
Sehari Akhirat = 1000 TAHUN di Dunia

 ...seorang wanita yang masuk NERAKA akan menarik 2 orang lelaki
1 - ayah kandung
2 - adik beradik lelaki
3 - suami
4 - anak lelaki kandung

SANGAT DAHSYAT HUKUMAN ALLAH MENGENAI TUNTUTAN MENUTUP AURAT.




‎"Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling solehah dlm kalangan kamu, krn aku juga pernah melampaui batas utk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dpt menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akn ada pendakwah. Maka akn jadi sikitlah orang yg memberi peringatan"



tidak ada kamu kasih akan sesuatu, melainkan kamu pasti jadi hamba baginya



nikmat itu musuh, bala itu kawan, nikmat kesenangan mnyusahkan kita beribadat, bala membuat kita sentiasa ingat pada Allah swt



Ilmu : haid yang telah kering SaH puasanya jika belum mandi wajib




Apa pakaian yg dipakai, membentuk peribadimu/ membatas perbuatanmu/ meletakkanmu pada tahap itu.. N jika berpakaian ia kerana Allah, itulah sebaik-baik pemakaian..



Alhamdulillah masih dipinjamkan nyawa hari ini.. ^^


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


No comments:

Post a Comment